Van noord naar zuid! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Liza & Maarten - WaarBenJij.nu Van noord naar zuid! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Liza & Maarten - WaarBenJij.nu

Van noord naar zuid!

Blijf op de hoogte en volg Liza & Maarten

27 Februari 2017 | Costa Rica, San José

Goedemorgen allemaal!

Op dit moment zitten Maarten en ik te wachten op de bus naar Panama City! We zijn nu nog in San José (Costa Rica) en de busreis gaat ongeveer 16 uur duren.. Als we aankomen is het carnaval in de grote stad dus daar kijken we er naar uit!

We hebben een hele leuke tijd gehad in de afgelopen weken! De groep waar we mee waren hebben we een aantal dagen nog mee doorgebracht & toen is iedereen zo'n beetje zijn eigen weg gegaan. We zijn een aantal dagen in Matagalpa geweest waar we een tour naar een koffie plantage hebben gedaan. Vanuit Matagalpa zijn we met de bus naar León gegaan, we hadden hoge verwachtingen van de stad maar dit bleek aardig tegen te vallen vandaar dat we al gauw weer zijn vertrokken. Wel was het erg leuk dat het Nederlandse meisje (Hilde) uit de groep hier ook was dus hebben we wat tijd met haar doorgebracht! Vanuit León zijn we terug naar San Juan Del Sur gegaan (waar we onze reis in Nicaragua zijn begonnen) en hier hebben we de Nederlandse jongen (Bas) weer ontmoet! Al gauw hadden we hier weer een nieuwe groep gevormd met 2 Zwitserse meiden en nog een andere Nederlandse jongen. Met deze groep hebben we Sunday Funday gedaan, een grote pool/pubcrawl die iedere zondag in deze stad word gedaan,  super leuk (zie foto's op facebook)! Tot woensdag zijn we in San Juan gebleven, op het strand gerelaxed en Maarten heeft gesurft! De golven waren niet heel goed maar hij heeft het erg naar zijn zin gehad!

Vanuit San Juan hebben we de bus gepakt naar Monteverde in Costa Rica, hier hebben we een hike gedaan door een regenwoud & daarna zijn we met de bus naar La Fortuna gegaan. Beide stadjes zijn heel leuk; onwijs mooie natuur & veel activiteiten te doen. Het enige nadeel was dat alles suuuuper duur was, zelfs duurder dan in Canada of Nederland.. Voor een tour betaalde je zo $130. We hebben besloten 1 tour te doen in La Fortuna en dat was naar de Rio Celeste, zulk blauw water als dat door deze rivier stroomt hebben we nog nooit gezien! De foto's zullen we hopelijk binnenkort op Facebook zetten!

Na de tour in La Fortuna zijn we gauw in de bus naar San José gesprongen, hier hebben we 1 nachtje geslapen. Vanmorgen zijn we met een taxi naar een hotel van een Nederlander gegaan waar we mijn permanent resident card naartoe hebben laten sturen dus die heb ik nu eindelijk!!!!! Verder hebben we vandaag aardig wat gelopen in San José,  er was een groot feest gaande op de straat met allerlei Zuid Amerikaanse muziek, super gezellig dus! Ook hebben we een katedraal bezocht & heel veel winkeltjes. Over ander half uur gaat eindelijk de bus richting Panama City!!

Slaap lekker nog allemaal & tot over minder dan een maandje :D !!!!

• 27 Februari 2017 - 09:41

Gerard:

Hi Kanjers,

Leuk om te zien dat jullie het zo naar je zin hebt. Geniet van het laatste stuk van de reis en dan veilig weer naar huis!

x