Isla Ometepe - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Liza & Maarten - WaarBenJij.nu Isla Ometepe - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Liza & Maarten - WaarBenJij.nu

Isla Ometepe

Blijf op de hoogte en volg Liza & Maarten

07 Februari 2017 | Nicaragua, Granada

Afgelopen zaterdag zijn we per boot naar Isla Ometepe gereisd een eiland in Lake Nicaragua! Het duurde een uur om op het eiland te komen, vanwege de wind was het meer echt onwijs ruig. We hebben ongeveer de hele boot reis geslapen om te voorkomen dat we ziek zouden worden & gelukkig hielp dat!

Eenmaal aangekomen zijn we naar Punta Jesus Maria gegaan, een soort zandbank die een paar honderd meter het meer in gaat waar je dus op kunt lopen (soms zelfs een kilometer!). Vanaf de zandbank hadden we een heel mooi uitzicht op beide vulkanen op het eiland, heel gaaf om te zien!

Vanaf daar zijn we naar ons hostel gegaan waar we hebben gerelaxed en lekker op tijd naar bed zijn gegaan (voor de verandering..).

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en hebben we het eiland verkent wat erg leuk was! Onze eerste stop was Ojo de Agua; een natuurlijk bad wat gevuld is met water van een ondergrondse rivier wat van 1 van de vulkanen op het eiland komt! Het waren was koel maar super mooi & helder! Hier hebben we een paar uur door gebracht en toen zijn we naar Charco Verde gegaan. Dit is een natuur reservaat precies tussen de twee vulkanen in, hier hebben we gehiked en vlinders, vogels, een slang en zelfs aapjes gezien! Vanuit hier zijn we op onze super snelle scooter (not!) naar San Ramon gereden. Dit dorpje ligt aan de onderkant van de vulkaan. Van hier zijn we omhoog gehiked naar de waterval, er werd overal gezegt dat het 3km was, maar dat was het absoluut niet.. We denken dat het minimaal 5km was om bij de waterval te komen. Bijna de hele weg was aardig stijl omhoog dus het was een pittigere hike dan we dachten! We hadden onze slippers aan wat het ook nog iets moeilijker maakte, ik had gelukkig mn Birkenstocks aan (bedankt mam&pap!) dus voor mij was het makkelijker dan voor Maarten. De waterval was heel erg mooi & super hoog!! Na een tijdje zijn we terug naar beneden gegaan & naar het hostel geraced omdat we de scooter op tijd terug moesten brengen. De weg van en naar de waterval was trouwens best heftig, het was een dirt road met heel veel gaten en hobbels erin, dus dat was lachen op het scootertje..

Vanmorgen vroeg zijn we met de boot weer terug naar het vaste land gegaan & we zijn op dit moment in Granada!

Fijne dag allemaal & tot gauw :)

• 07 Februari 2017 - 19:13

Otelinda :

Hoi lieverds, wat fijn dat jullie zo naar je zin hebben en dat jullie al zoooooooooo veel hebben gezien en dat jullie nog lang niet nog lang niet naar huis gaan