Granada & Estelí - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Liza & Maarten - WaarBenJij.nu Granada & Estelí - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Liza & Maarten - WaarBenJij.nu

Granada & Estelí

Blijf op de hoogte en volg Liza & Maarten

12 Februari 2017 | Nicaragua, Matagalpa

Vanuit de bus richting Matagalpa weer even een update over onze avonturen van de afgelopen dagen!

Vanuit Isla Ometepe zijn we naar Granada gereisd, hier zijn we 2 nachten gebleven. De eerste avond zijn we met een busje naar de vulkaan in Masaya gereden. Eenmaal aangekomen aan de top van de actieve vulkaan mochten we hier 15 minuten blijven. Het was kort maar heel indrukwekkend! We hebben het lava zelfs kunnen zien stromen, echt heel gaaf!

De volgende dag zijn we Granada zelf in gegaan, ooit was Granada de hoofdstad van Nicaragua, nu is dat Managua. De stad is heel erg leuk & gezellig met veel kleurrijke huizen en super grote kerken. We hebben 2 kerken bezocht, zijn op het hoofdplein geweest waar mensen van alles verkopen en we hebben een soort boot tochtje gedaan. Er liggen allemaal hele kleine eilandjes in het meer waar we langs gevaren zijn. Heel veel eilandjes zijn opgekocht door rijke mensen waar onwijs mooie huizen op stonden.  Het leukste eiland was monkey island, de naam zegt het zelf al; AAPIES!! We hebben de aapjes mogen voeren vanuit de boot en er was 1 heel brutaal aapje wat zelfs de boot op klom. Echt een hele leuke ervaring!

Hierna hebben we vroeg in de ochtend de bus naar Estelí gepakt. Nadat we zijn aangekomen hier zijn we naar een waterval vlak bij het dorp zelf geweest. Hier ontmoette we 2 Nederlanders & 2 Zwitsersen! Hele leuke mensen waar we de afgelopen dagen veel tijd mee hebben doorgebracht. Gisteren zijn we heel vroeg in de ochtend met de bus naar Somoto gegaan waar we een tour hebben gedaan waar we moesten hiken en veel zwemmen, volgens mij heet het canyoning. Dit was echt heel erg leuk en de omgeving was super mooi! Eind van de dag zijn we weer terug gegaan naar Estelí & nu zitten we dus in de bus naar Matagalpa samen met de Nederlandse & Zwitserse mensen!

Het reizen is trouwens een hele ervaring opzich al hier in Nicaragua! De bussen noemen ze hier chicken busses, als je ooit met zo'n bus hebt gereisd snap je waarom ze zo heten haha. Ze worden stamp maar dan ook stamp vol gelaten met mensen, dieren, tassen, zakken rijst, bakken met vis en noem het maar op.. Verder zijn er ook veel mensen hier die pick up trucks hebben, dus je kunt (net als in Kaap Verdië) achter in de truck en zo reizen. Gisteren na onze canyoning tour zaten we met 17 man in zo'n truck, super grappig en oncomfortabel haha. Het verkeer is heel ongeorganiseerd, mensen rijden waar ze willen, toeteren non stop naar elkaar (we hebben nog steeds niet helemaal uitgevogeld of dit nou vriendelijk is bedoeld of niet) en auto's stoppen waar en wanneer ze willen.

We hebben tot nu toe echt een super leuke tijd en met Maarten gaat het gelukkig ook goed. Af en toe moet ik hem wel vertellen om het iets rustiger aan te doen of om even in bed te rusten en dat doet hij dan gelukkig ook wel!

Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal en genieten jullie van de sneeuw!

xxx van ons

• 12 Februari 2017 - 09:52

Gerard:

Hee Kanjers,

Leuk om al die verhalen zo te lezen en blij dat het allemaal goed gaat en dat jullie ervan genieten!

Hier ligt idd verse sneeuw, wel een centimeter of vijf ;-)

Knuffel, geniet verder en be safe!

Gerard