Panama! - Reisverslag uit Almirante, Panama van Liza & Maarten - WaarBenJij.nu Panama! - Reisverslag uit Almirante, Panama van Liza & Maarten - WaarBenJij.nu

Panama!

Blijf op de hoogte en volg Liza & Maarten

08 Maart 2017 | Panama, Almirante

Hola chico's y chica's!

Na een hele lange dag (8.00-20.00) reizen zijn we aangekomen in Almirante! Hier zullen we morgen ochtend vroeg de boot naar Bocas Del Toro nemen en daar een paar dagen verblijven!

De lange busreis naar Panama City vorige week was gelukkig goed gegaan. Eenmaal aangekomen in ons hostel zijn we die avond naar het carnaval feest gegaan en de dagen daarop hebben we ook gezellig mee gefeest met de locals! Het was leuk om mee gemaakt te hebben maar niet heel erg bijzonder, we hadden allebei denk ik iets te hoge verwachtingen ervan. Normaal slapen we altijd in hostels maar in Panama City bleken sommige hotels zelfs goedkoper te zijn dus hebben we een paar dagen in een hotel geslapen!

De laatste dag in Panama City hebben we een soort city tour gedaan met een jongen die we eerder in Costa Rica hadden ontmoet en toevallig ook in Panama City was! Onze eerste stop was in een park midden in de stad zelf, hier hebben we een paar uur gehiked en op het eind een luiaard gezien (jullie hebben vast het filmpje op Facebook al gezien)! De volgende stop was een van de locks/sluizen van het Panama kanaal. Hier zijn we eerst het museum in geweest en daarna werd er omgeroepen dat er een boot aankwam, dit was ook heel erg gaaf om te zien! De aller laatste stop van onze zelf georganiseerde city trip was Casco Viejo, op loopafstand van ons hotel en van alle wolkenkrabbers ligt dit kleine en onwijs mooie stadje! Na een tijdje hier rond gelopen te hebben zijn we naar een soort markt gegaan waar ze verse vis verkochten dus Maarten heeft die avond wel 6 verschillende soorten vis gegeten!

Vanuit Panama City zijn we naar Santa Catalina gegaan, een klein surf dorpje. Omdat het hier zo onwijs warm was hebben we overdag vrij weinig kunnen doen en zijn we bijna elke dag rond een uur of 3 pas naar het strand gegaan. Maarten heeft een aantal uurtjes gesurft en ik heb aan mn kleurtje gewerkt. De laatste dag (gisteren) heeft maarten een snorkel trip gedaan, omdat het er duur was en ik niet wist of ik het snorkelen wel leuk zou vinden ben ik in het hostel gebleven. Maarten heeft een hele leuke dag gehad, veel verschillende vissen gezien, heel veel krabbetjes & mooie eilandjes!

Onze laatste week gaat nu in, de afgelopen 6 weken zijn echt voorbij gevlogen! Iedere dag zijn we wel een beetje meer aan het fantaseren over de kroketten, hema worsten broodjes, kaassoufflés, grilworst met kaas, Turkse pizza's, berenhap met pindasaus, Chinees eten, carpaccio, filet american en zo kan ik nog wel even door gaan..

Hasta luego ♡

• 08 Maart 2017 - 16:46

Otelinda :

Hoi Liza en Maarten, wat fijn te zien te lezen en te horen dat jullie zo naar je zin hebben, en zo veel hebben gedaan. Wat een mooie land! Ik zou er ook een keer naar toe willen